wtorek, 26 marca 2013

Rozdział 10





 "Dzieci potrzebują ciepła wielkiej miłości, żeby być ludźmi."
~Phil Bosmans

31.05.2013

Miała rację. Musiałam z tym wygrać. Dwa miesiące bez rozmów z Marcinem i Michałem minęły, a ja jako niemłoda przyszła matka opuściłam szpital psychiatryczny, który tak bardzo znienawidziłam, mimo, że poszłam tam z własnej woli. Powrót do pustego domu był dla mnie ciężkim doświadczeniem, tak samo jak pierwsze odwiedziny Natalii i Ani. Marcin nie przyszedł. Cieszyłam się, łatwiej było mi kłamać, odpowiadając na pytania córki:
- Mamo, co ty masz na brzuchu? Jak to? Z kim?
- Jak widać. - szepnęłam ironicznie. - Nieważne z kim. Będziesz miała rodzeństwo. Tylko to się liczy.
Nic nie mówiła. Objęła mnie, a ja rozpłakałam się. Jak powiedzieć swojej córce, że jest się ciąży z jej mężem? Jak w ogóle przeżyć taką ciążę? Ciążę której się nie chcę, ciążę której nie chce tatuś dziecka.
Pierwsze USG nie spowodowało u mnie nagłego pojawienia się niesamowitych uczuć do tej nieokreślonej istoty mieszkającej w moim brzuchu. Mimo prawie sześciu miesięcy ciąży nadal nie docierało do mnie, że po raz kolejny zostanę matką. Znaczy inaczej: rozumiałam, że zostanę matką, ale nie potrafiłam sobie wyobrazić tego dziecka, jako pełnoprawnego obywatela, żyjącego poza moim ciałem.
(...)
Sygnał telefonu rzadko się przerywał. W ciągu dnia Marcin dzwonił do mnie średnio sto razy, na szczęście nie przychodził, miał dużo wyjazdów z Reprezentacją. Michał w ogóle nie dzwonił, nie odzywał się.
(...)
21.07.2013
To jeszcze nie czas.

Krzyczałam. Przed oczami miałam ciemność, w okół krzątali się ludzie. Czułam, że konam, że nie wytrzymam. I nagle wszystko się skończyło. Ból ustał, a obok słychać było cichy płacz. Ciemność rozpłynęła się, a położna podała mi niesamowicie maleńką i czerwoną istotkę. Dziecko. Mojego syna.
(...)

29.08.2013
- Dlaczego mi nie powiedział? - zapytał Marcin, zaraz po tym gdy wpuściłam go do mieszkania.
- O czym?

- O dziecku.
- Twoja żona wiedziała od maja.
- Powiedziała mi dzisiaj. Czyje?
- Nie twoja sprawa.
Franek zaczął płakać, więc ja rzuciwszy krótkie "Spierdalaj", poszłam do pokoju by go uspokoić. Wzięłam synka na ręce, a on od razu się uspokoił. Odłożyłam go do łóżeczka, a on spojrzał na mnie tymi wielkimi stalowymi oczami i uśmiechnął się. Trudno uwierzyć, że wcześniak może być tak rozwinięty. Odwzajemniłam uśmiech i pochyliłam się, żeby podnieść pierścionek, który leżał na ziemi, w tym momencie usłyszałam głos:
- Jest mój, prawda?
Podniosłam się i odwróciłam:

-  Czy moje pożegnanie było zbyt subtelne?
- Powiedz mi. Jest mój?
Westchnęłam. Trudno było nie zauważyć, aż dziwne, że Natalia się nie zorientowała, mimo że często mnie odwiedzała. Może miał mój kształt twarzy, ale ciemne włoski i stalowe, nieprzeniknione oczy zdradzały tożsamość tatusia.
- Jak widać. 
(...)
Nie pamiętam zbyt wiele, może z wyjątkiem latającej bielizny,cichego "Kocham cię" wyrywającego się z ust podnieconego mężczyzny i milczenia rozżalonej kobiety. . No i tego, że Franek miał wyczucie i nie przeszkadzał rodzicom. Niestety.
~~~~~~~~~~~ 
Wiem, że jestem cholernie zła, odcinek miał być dawno. Wybaczcie. Obiecuję, że do połowy kwietnia wlecą trzy ostatnie rozdziały i prolog , może nawet wcześniej ;)
Potem zabieram się za nowego bloga, a tym czasem zapraszam tutaj: http://smerfiastyczneczytanki.blogspot.com/
Jest to mój nowy blog, dzięki któremu obiecujący "pisarze" z naszego środowiska będą mogli poddać się krytyce, a także rozpowszechnić swoje dzieła ;)

Faustyna, notka dotycząca twojego bloga znajdzie się u mnie w ciągu najbliższych dni ;)

Latającą bieliznę i dużo Marcina dedykuję Natalii, która z utęsknieniem czeka na Winiara, więc niech czeka ;P





9 komentarzy:

  1. ulala.... no to mamy kolejnego członka opowiadania ;) Mały Magneto o stalowym spojrzeniu. Kolejny łamacz serc.
    Ciekawe czy Natalia zorientuje się, że jej mąż jest ojcem jej brata... [ale to tragicznie brzmi...] Nie wiem co bym zrobiła gdybym była na miejscu któregoś z Twoich bohaterów... Patowa sytuacja...
    Ale 'latające majtki' zawsze spoko xD
    Będę regularnie odwiedzać Twojego drugiego bloga i czekać na słowa krytyki xD
    całuję i czekam,tak jak Natalia, na więcej WINIARA :D
    Faustyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że Natalia zauważy podobieństwo brata do jej męża i będzie duży kłopot. Wszystko się poplątało i pogmatwało. Ciekawi mnie jakie wyjście z tej sytuacji znajdą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiesz ile czekałam na tą część! Ale się doczekałam :DD
    Zapraszam do mnie i proszę o szczerą krytykę ;P
    http://niemabycefektowniemabycefektywnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. jeej cieszę się z Franka, ale wyczuwam kłopoty, kiedy Natalia dowie się czyje to dziecko... komplikacje, komplikacje... taka moja rozkmina c:
    czekam niecierpliwie na kolejny :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Boże, jestem pod ogromnym wrażeniem, że potrafisz pisać tak pogmatwaną histroię, tak pełną komplikacji i niespodzianek. Prawie w każdym rozdziale czymś mnie zaskakujesz! ;)

    http://as-prosto-w-serce.blogspot.com/ - jeżeli masz czas i ochotę zapraszam na nowy, siedemnasty rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też czekam na Winiara i mam nadzieje że sie wkrótce doczekam. Kurcze kiedy ona zrozumie że musi się odciąć od Marcina żeby być w pełni szczęśliwa. Teraz tylko czekamy kiedy Natalka się kapnie. Będzie się działo
    POZDRAWIAM
    WINIAROWA:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopiero teraz trafiłam na bloga i zostanę tu na dłużej :)

    W wolnej chwili zapraszam na nowego bloga http://the--past--in--the--future.blogspot.com/
    Liczę się z każdą opinią! :)Pozdrawiam ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm, ja się na taką ocenialnię nie odważę, już mam wystarczająco dużo hejterów, od których wielu cudów się nasłuchałam. XD

    Mam problem z rozkminieniem logiki Lu. Tfu, dla mnie to jest w ogóle nie do pomyślenia, aby matka mogła się, za przeproszeniem, bzyknąć z mężem swojej córki. Moralność naruszona totalnie. I naprawdę nie wiem, jak kobieta ma zamiar wychowywać to dziecko. Przecież prawda i tak w końcu wyjdzie na jaw. A miły moment to to raczej nie będzie.
    Też chcę Winiara, NOW! *-*

    OdpowiedzUsuń
  9. Kociaki, Winiarem się jeszcze zarzygacie przez najbliższe dwa odcinki i epilog ;p

    OdpowiedzUsuń